Zapraszamy na kolejne otwarte seminarium Dolnośląskiej Grupy Regionalnej IPMA Polska.
Spotkanie sponsorowane jest przez firmę PROCOM System SA.
Podczas najbliższego wydarzenia swoimi doświadczeniami i przemyśleniami na temat „Wdrożenie PMO – jak okiełznać to zwierzę i zrobić z niego przyjaciela” podzieli się:
Paulina Łukasik, Asystentka Zarządu ds. Projektów w firmie Concordia Polska TUW.
Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na WSUS w Poznaniu, a także Studiów Podyplomowych z Ubezpieczeń Gospodarczych na UE w Poznaniu oraz Studiów Podyplomowych na kierunku Akademia PMa na WSB w Poznaniu. Praktyk z zakresu marketingu i public relations z kilkuletnim doświadczeniem na stanowisku rzecznika prasowego w firmie z branży finansowej. Pierwsze doświadczenie w projektach zdobywała w marketingu i PR, prowadząc przedsięwzięcia związane z organizacją dużych eventów dla sieci sprzedaży.
Półtora roku temu podjęła się nowego wyzwania – wdrożenia PMO w firmie z branży finansowej. Dziś zarządza portfelem kilkunastu projektów z obszaru zmian organizacyjnych, nowych produktów, procesów sprzedażowo – obsługowych oraz IT. Interesuje się tematem rozwoju organizacji na poziomie strategii i zwiększaniem efektywności (osobistej oraz firmowej) z wykorzystaniem podejścia KANBAN.
Jest fanką zdrowego stylu życia. Uprawia jogę, medytacje i pływanie. Interesuje się naturoterapią oraz coachingiem. Największą jej pasją są jednak podróże.
Rejestracji na wydarzenie można dokonać na stronie EventBrite.
Wdrażanie PMO to wymagające przedsięwzięcie, którego skuteczność zależy od wielu czynników. Ważną kwestią jest zbudowanie zaangażowania zarządu. Pani Paulina podzieli się swoimi doświadczeniami i pokaże, które z działań zrealizowanych w jej firmie, były najskuteczniejsze. Wyjaśni jak rozmawiać i jak sprawić, aby Zarząd stał się sojusznikiem w tym działaniu. Opowie o pomysłach i rozwiązaniach na budowanie zaangażowania i wspieranie kierowników projektów. Przedstawi historię wzlotów i upadków, a także opowie o budowie portfela projektów i przełożeniu go na strategię firmy. Opowie również o „drużynie pierścienia”, czyli grupie PM’ów, którzy upatrują dla siebie szansę rozwoju zawodowego.
W swojej prelekcji przedstawi pierwszą odsłonę portfela projektów wykonaną na „płachcie”. Wyjaśni jak udało się wdrożyć portfel projektów w prace zarządu. Omówi typowe elementy zarządzania portfelem takie jak usunięciu czy dodanie projektu, oraz podzieli się swoimi doświadczeniami o sytuacjach, w ktorych PMO reagowało w procesie zarządzania projektami.
Całość prelekcji będzie oparta na przedstawieniu kamieni milowych wdrożenia PMO w firmie Concordia Polska TUW (Ubezpieczenia).
W drugiej części spotkania, w formule Hyde Park, odbędzie się krótka 25 minutowa prelekcja p.t. „Jednorodne zespoły projektowe (siła plotki) – wyzwania i ryzyka”. Pan Grzegorz Siarka, certyfikowany kierownik projektów (IPMA D Certified Project Management Associate, Six-Sigma Green Belt), opowie o specyficznych wyzwaniach, jakie pojawiają się w zespołach jednorodnych. Na przykładzie case-study projektu wdrożenia nowego wyrobu (branża chemii gospodarczej), prelegent przedstawi swoje doświadczenia związane z tym, jak plotka może doprowadzić do niepowodzenia projektu oraz jak sprostać wyzwaniom, które się wiążą z plotkami w projekcie.
AGENDA | |
17:30 | Networking |
18:00 | PowitanieŁukasz Sienkiewicz, Przewodniczący Dolnośląskiej Grupy IPMA Polska |
18:15 | Wdrożenie PMO – jak okiełznać to zwierzę i zrobić z niego przyjaciela (część I)Paulina Łukasik, Concordia Polska TUW |
19:00 | Przerwa |
19:15 | Wdrożenie PMO – jak okiełznać to zwierzę i zrobić z niego przyjaciela (część II)Paulina Łukasik, Concordia Polska TUW |
20:00 | Przerwa |
20:10 | Hyde Park: „Jednorodne Zespoły Projektowe (siła plotki) – wyzwania i ryzyka” Grzegorz Siarka, Global Cosmed Group S. A. |
Tematyka spotkania obejmuje następujące elementy kompetencji wg Wytycznych Kompetencji IPMA (NCB3.0) stanowiących podstawę certyfikacji IPMA-4-L-C:
1.01 Sukces zarządzania projektem, 1.02 Interesariusze, 1.03 Wymagania i cele projektu, 1.06 Organizacja projektu, 1.08 Rozwiązywanie problemów, 1.18 Komunikacja, 2.01 Przywództwo, 2.02 Zaangażowanie i motywacja, 2.06 Otwartość, 2.08 Zorientowanie na wyniki, 2.09 Sprawność, 2.13 Wiarygodność, 3.01 Orientacja na projekty, 3.03 Orientacja na portfele, 3.04 Wdrażanie systemu zarządzania programami i portfelami.
Zarejestrowani uczestnicy spotkania, posiadacze certyfikatów IPMA uzyskują 6 JAP (Jednostka Aktywności Projektowej), wymagane przy recertyfikacji.
Osoby zainteresowane wystąpieniem w formule Hyde Parku mogą zgłaszać swoje propozycje przed spotkaniem (dolnoslaska-gr@ipma.pl) lub w trakcie spotkania.
Udział w spotkaniu jest bezpłatny – obowiązuje rejestracja.
Pierwszeństwo udziału w spotkaniu mają członkowie IPMA Polska, pozostali zainteresowani – w miarę wolnych miejsc, zgodnie z kolejnością zgłoszeń.