Tym razem online. Tak, 30 kwietnia 2020 roku Dolnośląska Grupa Regionalna IPMA Polska spotkała się online, na webinarze. W czasie kwarantanny, podczas ograniczeń w przemieszczaniu się i kontaktach międzyludzkich, postanowiliśmy przenieść nasze spotkanie „do sieci”.
Temat spotkania związany był z sytuacją jaka nas otacza i jak zawsze połączyliśmy go z zarządzaniem projektami. Tym razem z Portfolio Management. Spotkanie prowadziliśmy pod tematem: Czarny Łabędź wylądował, czyli jak zarządzać Portfolio Management w czasie kryzysu i przygotować się na to co będzie jutro? Gośćmi i występującymi byli Jakub Lasota i Krzysztof Janusz z firmy Qvistorp S.A.
Pandemia wpływa na nasze życie prywatne jak i działalność firm. Realizowane przez firmy inicjatywy i projekty. Przedstawiciele Qvistrop S.A. zaprezentowali podejście do zarządzania portfelem projektów. Etapy i działania jakie należy podjąć, by dostosować portfel projektów do aktualnej sytuacji. Jak informować interesariuszy i zespoły projektowe. Oraz jak decydować o działaniach dla projektu: wstrzymać, zmieniać, czy może pozostawić bez zmian.
Co więcej, sytuacja w której się znaleźliśmy dla jednych (firm, projektów) może oznaczać zagrożenie, istotną zmianę prowadzącą do zatrzymania lub skasowania projektu. Jednak nowe warunki mogą oznaczać także szanse, także gospodarcze i miejsce dla nowych projektów.
Dziękujemy przedstawicielom Qvistorp S.A. za szalenie interesującą prezentację i podzielenie się swoimi doświadczeniami w zakresie Zarządzania Portfelem Projektów. Uczestnikom za udział i pytania do prowadzących.
Dziękujemy również firmie Korbank za udostępnienie narzędzia do przeprowadzenia webinaru.
Prezentację ze spotkania możesz zobaczyć TUTAJ.
Notatkę graficzną przygotował Andrzej Gajewski.

